Dag 2 van 2555 dagen; persoonlijkheid elimineren

Vandaag heb ik een 4 uur durende autorit gemaakt van Le Marché naar Umbrië om op een medische afspraak terecht te komen in Toscane aan het Trasimeno meer. Recentelijk schreef ik een blog over mijn verhouding met autorijden en schreef in mijn correctieve statements dat wanneer ik mij zou voorbereiden voor een autorit, met kaart en routebeschrijving en mij niet zou laten opjagen door angsten dat ik de verkeerde afslagen zou nemen, puur en alleen omdat ik mij niet had voorbereid door gezond verstand te gebruiken, ik een betere kans van slagen had om zonder stress op mijn bestemming aan te komen. Dit geschreven hebbende besloot ik het dan ook vandaag werkelijkheid te laten worden.

Dus met een uitdraai van een route beschrijving een kaart en mijn dochter als bijrijder gingen we vandaag op pad. Iedere keer wanneer er onzekerheid/onduidelijkheid was hoe te rijden, stopte ik de auto daar waar het kon om op de kaart te bekijken wat de beste richting was om te nemen. pas op de terugweg en door vermoeidheid moest ik keren om een gemiste kans/afslag te corrigeren. Ik heb nagenoeg geen stress ervaren of angsten gehad dat ik zou verdwalen en verkeerde wegen zou nemen. Ik zeg nagenoeg, omdat ik op sommige punten merkte dat ik heel kort even mijn adem inhield en zag bij verder onderzoek dat ik dat deed wanneer het even spannend was of er een angst voorbij flitste door mijn hoofd.

De vermoeidheid kwam pas een half uur voordat we thuis kwamen en dat is echt een verbetering met wat het was. Autorijden had een grote impact op mij, ik voelde mij altijd energetisch leeggezogen en had het binnen 2 uur wel gehad. Wat was er nu aan de hand, ik nam alles om mij heen in detail in mij op. Wanneer ik langs bomen voorbij flitste, dan zag ik alle blaadjes, alles zag ik in detail. Het mag duidelijk zijn dat dit een enorme mindfuck was en ik heb mij vaak afgevraagd waarom ik dat deed. Vandaag in de auto kwam ik tot de conclusie dat het een persoonlijkheid van mij was. Ik ging er namelijk prat op dat ik werd gezien of gezien zou worden als iemand die oog voor detail heeft, iemand die precies is, iemand die altijd dat terugvond wat anderen waren verloren en niet meer terug zagen. Ik werd geprezen als kind om deze kwaliteit totdat ik volwassen was. Ik definieerde mijzelf als de vrouw die oog heeft voor detail en alles in detail ziet. En dat heeft zo zijn keerzijde of liever gezegd consequenties. Het is absoluut niet leuk om alles altijd in detail te moeten waarnemen om te voldoen aan het beeld/persoonlijkheid die ik voor mijzelf had gesteld, zeer vermoeiend. Het was alsof er veel te veel prikkels binnen kwamen die ik niet kon filteren en door al op verschillende manieren naar dit punt te hebben gekeken en zelfvergeving erop te hebben gedaan kom ik nu steeds een stapje dichter bij het punt van niets omtrent dit patroon.

De volgende zelfvergevingszinnen zijn gebaseerd op mijn eigen innerlijke wereld.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om voor korte momenten mijn adem in te houden wanneer het auto rijden te spannend wordt, in plaats van te zien dat ik niet de verantwoordelijkheid wil nemen voor deze angsten door mij op te sluiten in mijn mind voor die seconde dat ik mijn adem vasthoud.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om uit mijn fysieke realiteit te stappen wanneer ik geloof dat het mij teveel wordt en voor een luttel moment niet adem en weiger leven te zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om mij af te scheiden van het leven, dus van mijzelf, door mijn adem vast te houden in situaties die spannend zijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om situaties als spannend te labelen die voortkomen uit angsten en gefabriceerd zijn door de mind en geaccepteerd zijn door mij.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om te participeren in angsten om de weg kwijt te raken, wetende dat wanneer ik niet in mijn mind ga zitten en alles klakkeloos accepteer en geloof, er niets aan de hand is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om het vasthouden van mijn adem als een machtig middel te zien om mijn deelname aan het fysieke te stoppen ook al is het voor enkele seconden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om deelname aan het leven te weigeren en daarmee al het leven te weigeren in die ene gemiste adem die ik niet nam.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om mijzelf te zien als iemand die oog voor detail heeft.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om oog voor detail te hebben en niet te realiseren dat het leven niet begint met detail en ik zodoende met zeven mijlslaarzen door mijn creatie stamp en hiermee afsnijd routes in het leven roep waarvan ik de consequenties niet kan overzien, omdat ik niet hier ben, maar in mijn mind om te participeren in mijn persoonlijkheid van detail.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om niet naar het geheel te willen kijken en enkel en alleen mij te willen verliezen in de details.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om niet naar het geheel te willen kijken, omdat ik het geheel vrees, de vrees om opgenomen te worden in het geheel en niet meer gespot te worden als een detail in het geheel.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om mijn persoonlijkheid van detail niet te willen opgegeven om zo mij niet meer te kunnen vergelijken en mij meer te voelen dan het geheel.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om de strijd aan te gaan met het geheel en mij niet durf toe te voegen aan het geheel en te zijn als het geheel zonder franjes zoals details, omdat zijn voldoende is en geen opsmuk behoeft.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan om mij gedetailleerd af te scheiden van het geheel en mij niet te realiseren hoe moeilijk het is om zulke gedetailleerde oneerlijkheid te herstellen en alle interconnecties terug te lopen om deze persoonlijkheid te kunnen elimineren.

Wanneer en als ik mijzelf zie participeren in het punt van participatie in de persoonlijkheid van detail. Dan stop ik, ik haal adem. Hierdoor realiseer ik mij dat door deze participatie en het geloof in mij als een persoon met oog voor detail, ik mij afscheid van het geheel in mijn mind en mijn akties/handelingen hierop afstem. Er is geen waarde in deelname aan dit punt, dan consequenties. Ik stop en ik haal adem en laat het participeren in de persoonlijkheid van detail los – en ik neem deel aan het leven op basis van gelijkheid.

Wanneer en als ik mijzelf zie participeren in het punt van mijn adem inhouden om mijn realiteit te ontsnappen. Dan stop ik, ik haal adem. Hierdoor realiseer ik mij dat door het vasthouden/inhouden van mijn adem ik een kans op leven door mijn vingers laat glippen in dat moment. Er is geen waarde in deelname aan dit punt, dan consequenties. Ik stop en ik haal adem en laat het inhouden/vasthouden van mijn adem los – en ik neem deel aan het leven op basis van gelijkheid.

Ik realiseer mij dat persoonlijkheden mij alleen maar verder afbrengen van leven, als geheel in eenheid en gelijkheid, als een dwaalspoor om verward achter te blijven en niet te snappen dat ik leven ben en ik mij fysiek niet van mijzelf kan afbrengen.

Ik realiseer mij dat het zinloos is om mijn eigen creatie te ontvluchten aangezien ik de hoofdrol heb in mijn creatie als mens en mensheid in één.

De volgende zelfvergevingszinnen zijn gebaseerd op ons als mensheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan als deel van de mensheid te geloven dat oog hebben voor detail een goede eigenschap is en de maatschappij ten goede komt, in plaats van te zien dat oog voor detail voort komt vanuit een punt van competitie en gezien te willen worden als meer.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan als deel van de mensheid te hebben verzaakt om te streven naar eenheid en te functioneren als een geheel, als mensheid en in plaats daarvan als ego’s tegen elkaar op te bieden en te laten zien in detail hoeveel wij meer waard zijn dan de ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan als deel van de mensheid te staan voor individualiteit en te spugen op eenheid en gelijkheid, vrezende dat wij opgaan in een massa als gedomineerde slaven, terwijl wij niet zien dat hetgeen wij vrezen onze realiteit is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan als deel van de mensheid te vechten voor het behoud van ons ego, in plaats van te vechten voor al het leven in het voordeel van een ieder.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en mijzelf heb toegestaan als deel van de mensheid te handelen vanuit opwellingen in plaats van te handelen vanuit gezond verstand door onszelf voor te bereiden op situaties waarin vooruit plannen vereist is zonder dat dit een projectie in de toekomst is in de vorm van verlangens.

Wanneer en als ik mijzelf als deel van de mensheid zie participeren in het punt van ons te separeren van onszelf als mensheid en al het leven op deze aarde, als geheel. Dan stop ik, ik haal adem. Hierdoor realiseer ik mij, als deel van de mensheid, dat wij niet bestaan los van elkaar maar een geheel zijn waar we onszelf van besluiten af te scheiden of bij aan te sluiten, maar het geheel was ons start punt van zijn hier op aarde. Er is geen waarde in deelname aan dit punt, dan consequenties. Ik stop en ik haal adem en laat het verlangen om ons te separeren van het geheel los – en ik neem, als deel van de mensheid, deel aan het leven op basis van gelijkheid.

Ik realiseer mij, als deel van de mensheid, dat wij een geheel zijn en afscheiden daarvan fysiek onmogelijk is. Alleen in de mind is dit mogelijk en alleen mind participatie kan ons doen geloven dat wij ons moeten afscheiden om iemand te zijn, terwijl we al waren.

Geef een reactie

