Dag 16 van 2555; laat ik mij energetisch leegzuigen of sta ik voor wie ik ben?

Dag 16 van 2555; laat ik mij energetisch leegzuigen of sta ik voor wie ik ben? Wat als iemand via een ander laten weten dat een derde partij verdrietig wordt als ik diegene niet zo vaak bel als diegene verlangt? De verlangende partij rept hier zelf niet over, diegene die het aanslingert heeft het al meerdere keren gedaan en onthoudt zichzelf van een mening in het geheel. De aanslingeraar doet voorkomen dat alleen de verlangende partij verdriet heeft, maar welke beloning zit er voor de aanslingeraar in om dit te melden op zo een manipulatieve manier met vele tussenpersonen/radartjes? Ik voel mij gemanipuleerd op zo’n moment en schiet in rebellerend gedrag en zal eerder niet bellen dan wel bellen als een soort van “boontje komt om zijn loontje” tactiek. Geen fraai gedrag van mijn kant, want wat gebeurd er nu eigenlijk van binnen als ik mij gemanipuleerd voel. Ik voel een wurggreep om mijn nek, de strop van loyaliteit en “dat doe je toch een ander niet aan”. Ik voel mij geknot in mijn vrijheid en gelimiteerd in mijn expressie. Voor mij is het okay als ik mij in het moment in communicatie kan delen met diegene waarmee ik op dat moment connectie ervaar omtrent het te delen onderwerp. Mijzelf delen in expressie, omdat als ik dat niet doe de ander verdrietig wordt en een derde dat gaat mededelen aan een vierde en ik dat op deze manier moet vernemen, is punt 1 ineffectieve communicatie en 2 onacceptabel gedrag.

 

Ik weet uit ervaring dat de verlangende partij nooit bevredigd zal zijn en wanneer ik toegeef hieraan zal blijven zuigen tot mijn energie op is. Het is een bepaalde vorm van onvrede in de verlangende partij die ik onmogelijk kan omkeren naar vrede in de verlangende partij. Ik ben bang om leeggezogen te worden als een slachtoffer van een vampier, ik ben ook bang voor de confrontatie als ik de hunkering niet beantwoord van de verlangende partij en daarnaast de aanslingeraar nog eens over mij heen krijg die ergens in het traject ook nog wat energie meezuigt en de boodschapper in een neerwaartse spiraal probeert mee te trekken zodat de boodschapper meer druk op mij zal uitoefenen.

 

Ik heb dus niet gebeld, maar heb besloten om een kort mailtje te sturen van 1 regel waarin ik met de aanslingeraar en de verlangende partij dat stukje deel wat ik graag wil delen. Ik wil niet een vinger geven en mijn gehele hand zien verdwijnen, ik kan mij niet laten opzuigen voor “the sake of” vroeger. Alle dingen wil ik beleven als nieuw en niet zoeken naar die gevoelens die mij ooit zo’n goed gevoel gaven en zodoende de dingen te herbeleven door de ogen van mijn verleden. Dat is waar ik bang voor ben met de verlangende partij nu ik dichterbij kom te wonen. Ik wil verder en dat betekent niet zonder de verlangende partij of zonder de aanslingeraar, maar verder zonder te blijven hangen in oude patronen en onacceptabel gedrag. Mij te delen in communicatie met anderen in het moment, op het ritme van mijn levensadem alsof we elkaar ontmoeten voor de eerste keer, vrij van emoties/gevoelens/angsten/verlangens.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij verraden te voelen om van anderen te horen dat ik iemand verdrietig maak die er zelf niet over rept.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het er niet over reppen als excuus te gebruiken om er geen aandacht aan te hoeven schenken zodat mijn angst om opgezogen/leeggezogen te worden te sussen. Waarin ik mij vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bang te zijn om opgezogen/leeggezogen te worden door de verlangende partij.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het vervelend te vinden als anderen mij de schuld geven van hun gevoelens en ondanks dat ik beter weet mij toch schuldig voel als eenmisbruiker van een ander levend wezen.

 

Ik realiseer mij dat ik alleen zelf verantwoordelijkheid kan nemen voor mijn gevoelens/emoties/angsten in mijn eigen leven en dat reacties van anderen op mij, reacties van de anderen zijn gebaseerd op de geaccepteerde en toegestane emoties/gevoelens/angsten van de ander. Ik kan de ander niet veranderen/beïnvloeden/gevoelens laten beleven als zij dit niet eerst zelf toestaan en accepteren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij gemanipuleerd te voelen terwijl ik het toestond om mij te laten manipuleren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te rebelleren naar de aanslingeraar ende verlangende partij terwijl ik rebelleer tegen mijzelf omwille van het accepteren om gemanipuleerd te worden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het tegenovergestelde gedrag te vertonen als ik wordt gemanipuleerd en mij niet te realiseren dat ik mij in een polariteit laat zuigen van inferioriteit-superioriteit.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf als kinderachtig te bestempelen als ik het tegenovergestelde gedrag vertoon en mij zo als minder opstel ten opzichte van de situatie.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij geknot te voelen in mijn vrijheid wanneer iemand mij manipuleert met mijn goedkeuring en mijniet te realiseren dat ik de mate van mijn vrijheid bepaal door vrij te zijn van mindfucks zoals mij laten manipuleren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij gelimiteerd te voelen in mijn expressie wanneer iemand mij manipuleert met mijn goedkeuring en mij niet te realiseren dat ik mijzelf limiteer door manipulatie te accepteren en niet te zien als misbruik van een ander levend wezen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om heftig te reageren op manipulatie en mij niet te realiseren dat mij een spiegeltje wordt voorgehouden voor alle keren dat ik manipuleerde en het accepteerde als normaal en niet als misbruik van de ander.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het vervelend te vinden om herinnert te worden aan mijn eigen negatieve manipulatieve trekjes die ik liever onder het tapijt veeg.

 

Ik realiseer mij dat manipulatief gedrag vanuit welk startpunt dan ook onacceptabel gedrag is en voortkomt uit de angst die wij hebben om onze realiteit niet onder controle te hebben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het gevoel om gecontroleerd te worden door anderen als een nare ervaring te bestempelen en mij niet te realiseren dat dit een gevoel is wat in mijn mind ronddwaalt en niet deel hoeft uit te maken van mijn fysieke realiteit als ik sta voor wie ik ben gelijk aan het leven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om loyaliteit als iets reëels te zien en iets nobels om na te streven en mij niet te realiseren in hoeverre loyaliteit misbruik in de hand werkt.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bang te zijn dat ik wordt leeggezogen door de verlangende partij vanuit een nooit te stillen honger die in de verlangende partij is. Waarin ik mij vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet te kunnen voldoen aan de verlangende partij waarbij ik  mij gevoelens van niet loyaal zijn toesta. Waarin ik mij vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te denken dat ik gefaald heb om de honger in de verlangende partij niet te stillen en ik een slecht mens ben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om in de angst om leeggezogen te worden bang te zijn om niet meer voort te bestaan als ik van leven wordt ontdaan en leeggezogen achter wordt gelaten. Waarin ik mij vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om angst voor de dood te hebben en de dood te beleven als een eind van leven en niet als het verder gaan van het leven in een hergeboorte.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om angst te hebben voor de confrontatie met de aanslingeraar en mogelijk geconfronteerd te worden met mijn eigen oneerlijkheden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om angst te hebben voor een verbaal agressieve confrontatie en niette durven staan als mijzelf als leven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om confrontatie uit de weg te gaan uit angst voor wat in mij is en wat wellicht uit mij zal komen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet compleet te delen met de verlangende partij en de aanslingeraar uit angst om te verliezen wie ik ben als leven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om angst te hebben om in een oud patroon met mensen te moeten oppakken nu ik je weer fysiek met deze mensen wordt geconfronteerd en mij niet te realiseren dat ik hier de regie in handen heb en ik moet bepalen of deze relatie in het voordeel van een ieder is als basis om deel te nemen aan deze relatie zoals hij zich nu voordoet.

 

Ik ga de verbintenis met mijzelf aan om mij te delen in communicatie met anderen in het moment, op het ritme van mijn levensadem alsof we elkaar ontmoeten voor de eerste keer, vrij van emoties/gevoelens/angsten/verlangens.

 

Ik ga de verbintenis met mijzelf aan om verder te gaan zonder te blijven hangen in oude patronen en onacceptabel gedrag, als het gaat om oude relaties die weer leven worden ingeblazen nu ik ze opnieuw fysiek ga beleven en niet alleen via internet.

 

Ik ga de verbintenis met mijzelf aan dat wanneer ik manipulatief gedrag bij anderen bespeur of bij mijzelf ik even een pas op de plaats doe en zie dat ik zulk een onacceptabel gedrag niet kan toleren van mij en van de ander als mij.

 

 

Geef een reactie

