Dag 23 van 2555; persoonlijke hygiene als camouflage voor ons rottende zelf

Dag 22 van 2555; persoonlijke hygiene als camouflage voor ons rottende zelf Recentelijke haalde iemand uit naar de persoonlijke hygiene van mijn partner. Nu was dit een statement die niet echt serieus genomen moet worden, aangezien deze persoon behoorlijk kwaad was en alles een reden vond om met modder te gooien. Toch deed het mij even stilstaan bij dit gegeven dat men praat over slechte persoonlijke hygiene wanneer je geen zepen, shampoos, aftershaves, deodorants, cremes, geurtjes etc gebruikt. Het is klaarblijkelijk vies als je naar niets ruikt, niets anders dan mens. En als je daarnaast je kleren met zeer weinig en niet geurende zeep wast en geen geurtjes gebruikt, waarmee men doorgaans een zware wolk achter zich aan sleept, dan ruik je niet acceptabel en ben je dus niet acceptabel. Mijn partner is juist erg schoon op zijn lijf, maar doucht vanwege huid problemen niet iedere dag, wat niet wegneemt dat wanneer je zweterige lichaamsdelen hebt dat die niet even lokaal gespoeld kunnen worden.

Het verassende van geen zepen en geurtjes gebruiken is dat, wanneer je zweet en je getrimd okselhaar hebt, er nagenoeg geen vieze geurtjes ontstaan. De zepen, cremes en geurtjes zorgen voor het dichten van de poriën waardoor er onaangename rottingsgeurtjes ontstaan. Dus het aloude wegwerken van onaangename geurtjes met “acceptabele geurtjes” staat gelijk aan het camoufleren van het rottingsproces wat wat de basis van ons menszijn is. Wij laten liever niet zien wie wij eigenlijk zijn en hoe rot wij eigenlijk ruiken. We beseffen ons niet dat wanneer je in schone zelf oprechtheid je kunt laten zien en kunt staan voor wie je bent, er geen camouflage meer nodig is. Je bent mens en je ruikt naar mens. Wie dat niet aankan kan het menszijn niet aan. Wie dat niet aankan is rottend van binnen en kan de stank van zichzelf niet velen en is bang voor de rottende geur van anderen als zichzelf.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om boos te worden op deze persoon die niet begrijpt wat persoonlijke hygiene daadwerkelijk is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te verafgrijzen dat mijn partner naar het rottende niveau van deze persoon naar beneden getrokken wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om deze aanval op mijn partner persoonlijk te nemen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om doordringende zeep geuren als onplezierig/vies te bestempelen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mensen naïef te vinden die niet zoals mij inzien dat het gebruik van geurtjes niets met persoonlijke hygiene te maken heeft en niet gaat om het geven om je lijf.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar men niet wil ruiken naar mens, maar in plaats daarvan een neppe geur wil ruiken om niet te hoeven inzien dat wij als mensheid in een rottingsproces zitten, dat we kunnen stoppen maar niet willen stoppen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar men de rottende back chat van binnen niet wil stoppen/schonen met zelf vergeving en in plaats daarvan camouflage luchtjes gebruikt om het echte zijn toe te dekken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar de hoeveelheid flesjes en potjes in de badkamer gelijk staat aan de mate van persoonlijke hygiene, waarbij het welzijn van het lijf als ondergeschikte is gemaakt aan het camoufleren.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar  wij niets bij de naam willen noemen en graag overal omheen draaien om vervolgens de excuses en rechtvaardigingen als echt aan te nemen/te geloven.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij zo’n afkeer hebben van ons echte rottende zelf dat we de wereld en anderen rot noemen terwijl we onze eigen stank niet meer ruiken door het te camoufleren met nepheid.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar echt staat voor nep en nep wordt aanbeden als ideaalbeeld.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar het lijf niet in overweging/acht wordt genomen en als een derde rangs ding wordt behandeld, waar het schaden van een lijf als normaal wordt gezien en waar zodoende het nemen van het leven van een ander wordt geaccepteerd en toegestaan alsof we een nieuwe bladzijde omslaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar niet stinkende lichaamsgeur als afwijkend wordt gezien en als iets dat snel weggewerkt moet worden uit angst dat onze echte aard geroken wordt.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij rot zijn en niet de wereld, maar waar wij de wereld beschuldigen van rotheid en het zich tegen ons keren, terwijl wij het leven in onze wereld creëren/scheppen door onze gedachten/back chats uit te leven/manifesteren.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar alles omgekeerd is en ik mij duizelig laat maken, door de oneerlijkheid van anderen gelijk aan mij.

Ik ga de verbintenis met mijzelf aan om zeep geuren niet meer als vies te ervaren, maar ze te zien voor wat ze zijn, het camoufleren van wie we eigenlijk zijn.

Ik ga de verbintenis met mijzelf aan om mensen bewust te maken hoe rot we zijn onder deze deken van geuren om al het slechte in ons te camoufleren met positieve geuren.

One thought on “Dag 23 van 2555; persoonlijke hygiene als camouflage voor ons rottende zelf

  1. ” Je bent mens en je ruikt naar mens. Wie dat niet aankan kan het menszijn niet aan. Wie dat niet aankan is rottend van binnen en kan de stank van zichzelf niet velen en is bang voor de rottende geur van anderen als zichzelf.”
    LOL heel scherp gezien en onder woorden gebracht – geweldige blog, dank je wel

Geef een reactie

