Dag 34 van 2555; Pippi Langkous en Tita Tovenaar waren mijn grote voorbeelden.

Dag 34 van 2555; Pippi Langkous en Tita Tovenaar waren mijn grote voorbeelden. Als kind heb je voorbeelden in je fysieke werkelijkheid, eerst je ouders en brusjes en langzaamaan breidt zich dat uit naar tv en film idolen. In mijn tijd was er nog niet zoveel tv vertier, maar Pippi Langkous sprak erg tot mijn verbeelding. Daar waar mijn vader en moeder in mijn mind alles konden, deed Pipi er nog een schepje bovenop. Paarden optillen, leven zoals zij wilde, eigenlijk een vrijgevochten leven waar zij ook nog eens opkwam als er onrecht werd gedaan. Dat tapte enorm in op mijn reddersysteem en gaf mij het vertrouwen dat ook ik alles kon wat ik wilde en iedereen en alles kon redden. Tita Tovenaar voegde daar nog eens wat magie aan toe en de juiste ingrediënten voor mijn leven als redder waren daar.

 

Nu moet ik zeggen dat dit leven als redder zich voornamelijk eerst afspeelde in mijn mind en ik als kind allerlei geweldige scenarios in mijn mind ontwierp als er nare dingen gebeurde. Altijd weten wat je moet zeggen, in je mind, en me zo goed voelde terwijl het een nare ervaring was geweest in mijn werkelijkheid. Ik weet nog dat ik een keer mijn jongere broertje te hulp kwam die werd geterroriseerd door een jongetje. Ik was wel 2 koppen groter dan dit jongetje en ik pakte hem aan zijn kraagje op, zoals een goede Pippi betaamt, en vroeg het kind wat hij nu eigenlijk wilde. Na dit voorval werd mijn broertje nooit meer lastig gevallen door dit jongetje. Ik had mijn broertje dus gered!

 

Als tiener droomde ik ooit dat ik de wereld ging redden. De wereld die in brand stond, waar overal kraters in de aardbodem verschenen en waar ik met mijn vlieg vermogen mensen wegnam van de ramp om ze te redden.

 

Toen ik moest gaan kiezen wat ik wilde worden waren de beroepen die in mij opkwamen allemaal beroepen waar ik de medemens kon redden. Uiteindelijk werd ik maatschappelijk werkster en kon ik mijn reddersysteem de vrije loop laten.Toen ik de zware problemen van anderen zat was, schoolde ik mij om tot binnenhuis architecte en redde vervolgens het interieur van mensen.

 

Ik werd pas echt “goed” toen ik Reiki ontdekte en het op mijzelf gebruikte, maar er meer van genoot om andere lijven onder mijn handen te hebben en te zien hoe ik hen kon “genezen”/redden. Hier combineerde ik mijn mind fantasie met de werkelijkheid op zo’n manier dat de dingen in elkaar gingen overlopen. Dit was een periode in mijn leven waar ik in mijn mind woonde en me niet kon voorstellen dat ik nog iemand was zonder Reiki. Het was Reiki dat mij bestaansrecht gaf als redder en mij eigenwaarde verleende om de redder te mogen zijn.

 

Vrij direct nadat ik in contact met het Desteni materiaal kwam ben ik gestopt met Reiki en kwam ik weer terug op aarde. Ik had al die jaren toen ik in dat ene moment, als kind zittende voor de tv besloot om te worden zoals Pippi en Tita Tovenaar, één ding over het hoofd gezien. Ik kon en kan geen anderen redden, ik zal net als een ieder ander mijzelf moeten redden. Vertrouwen in mijzelf moeten hebben als mens dat ik instaat ben om in zelf oprechtheid te leven en zo anderen te inspireren. Dat is compleet iets anders dan de redder willen zijn van anderen en mijn kop in het zand te steken voor de zaken die ik zelf moet aangaan in mijn leven.

 

Inmiddels na een x aantal jaren Desteni en terug gekomen te zijn op aarde, blijft dit een hardnekkig systeem en betrap ik mij er zo nu en dan nog steeds op dat ik dingen vanuit mijn fysieke werkelijkheid wil fixen/redden in mijn mind. Nu zie ik dat, neem het waar en corrigeer mijzelf. Mijn redderkostuum kan in de uitverkoop want de wereld veranderen/redden begint bij jezelf. Wees de verandering, verander jezelf.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om tv idolen als voorbeeld voor mijn bestaan heb verkozen, om zo mijn werkelijke realiteit niet onder ogen te hoeven komen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat ik mij zou gaan vereenzelvigen met tv idolen die totaal zijn opgebouwd/gecreëerd uit fantasie, door naar hen op tv te kijken als kind.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat dit vereenzelvigen niet zo onschuldig was en verdere gevolgen had voor de rest van mijn leven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat mijn startpunt voor belangrijke keuzen in mijn leven gebaseerd waren op hoe Pippi het zou hebben aangepakt.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat de figuur Pipi een blauwdruk was voor mijn eigen persoonlijkheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om aangetrokken te zijn tot boven natuurlijke krachten en magie als afleiding voor wat ik hier op aarde moet doen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te hebben gerealiseerd dat waar ik in geloofde en dat wat mij zelf vertrouwen en bestaansrecht gaf, gebaseerd was op energie en dus illusie.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn leven in dienst te stellen van mind fantasieën om zo mijzelf niet onder ogen te hoeven komen en mijzelf een excuus te kunnen verlenen voor het niet nemen van zelf verantwoordelijkheid en zelf oprechtheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij alleen maar goed te voelen als ik anderen kon helpen/redden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de geschiedenis in te willen gaan als een redder om zo iemand te zijn geweest.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat de redder willen zijn voortkomt uit het ego en alleen mij dient, waar de geredde persoon niet meer dan een figurant is in mijn superman aflevering.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te denken dat ik andere wilde redden terwijl ik alleen maar bezig was met mijzelf energetisch te voeden om mij als levend te beschouwen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om anderen te redden als een energie vampier en mijn eigen gewin voorop stelde.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet in beweging te komen als het ging om redden wanneer er niets te halen viel voor mij op energetisch gebied.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij heel/compleet te voelen als redder met Reiki.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om een identiteit te hebben gebouwd omtrent mijzelf als Reiki redder.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij leeg te voelen bij de gedachten dat ik geen Reiki meer zou kunnen doen en daardoor niemand meer zou zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn bestaansrecht te bouwen rond het beoefenen van Reiki.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat ik afhankelijk was van Reiki als een junk verslaafd aan energie.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat ik Zelf wegcijferde voor mijn Reiki persoonlijkheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te geloven dat ik alles kon wat ik wilde zonder de consequenties daarvan te hoeven ondergaan omdat ik een redder was.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij elkaar willen redden in plaats van onszelf en zo eindigen in een wereld waar niemand gered wordt en wij onszelf, tezamen met de wereld, ten gronde richten door geen zelf verantwoordelijkheid te nemen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij ervoor kiezen om in een mind realiteit te leven en te geloven dat wij de boze buitenwereld de baas kunnen zijn door in onze eigen mind bubbel veilig en ver weg te zijn van onze verantwoordelijkheden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij liever onze tv idolen willen zijn dan onszelf om zo alleen het positieve te ervaren en niet te hoeven worden geconfronteerd met wie wij eigenlijk zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij Tita Tovenaar denken te zijn maar nog niet eens instaat zijn een brood te manifesteren wanneer we arm en berooid zouden zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar fantasie meer tot de verbeelding spreekt dan de realiteit en wij denken te zullen onder gaan, wanneer wij de realiteit ten volste zouden beleven, maar in de realiteit verzuipen wij in de zee van fantasie die onze mind over ons uitstort en wij hebben niet door dat we drenkelingen zijn die alleen maar overleven door ons aan het laatste drijfhout vast te pakken.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij overleven als een deugd zien en fantaseren over het hebben wat ons hartje begeert.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar het redden van een ander meer punten oplevert dan het redden van onszelf, simpel omdat wij het leven als een spel zien waar diegenen die alles hebben de winnaar zijn en diegenen die niets hebben de verliezers.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mijzelf als eerste te redden, niet vanuit een egoïstisch startpunt, maar vanuit de wetenschap dat alleen iedereen te redden is wanneer iedereen voor zich zijn/haar zelf verantwoordelijkheid neemt.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mind realiteit niet meer boven de fysieke realiteit te stellen en te participeren in het hier en nu in elke adem.

Geef een reactie

