Dag 36 van 2555; wat wil het systeem van mij?

Dag 36 van 2555;  wat wil het systeem van mij?Vanmorgen belde de postbode aan met een aangetekende brief, ik tekende de brief,maar het zat mij niet lekker dat ik niet kon zien waar het van was. Binnen gekomen opende ik de envelope  en er ontvouwde zich een echte Italiaanse ambtelijke brief. Een Nederlandse ambtelijke brief is nog wel te ontcijferen, maar hier is het een compleet andere taal, net zoals de geschreven taal een totaal andere is dan de gesproken taal. Ik heb weleens een aanmaning die onder mijn ruiterwissers zat voor verkeerd parkeren proberen te ontcijferen met woordenboek erbij, maar de tekst wordt alleen maar warriger. Zo ook deze brief.

 

Ik besloot hem in te scannen en aan mijn partner in Nederland door te sturen, hij zou er wel raad mee weten. Ondertussen knaagde er toch iets aan mij, hadden we iets verzuimd te doen, hadden we iets moeten betalen maar over het hoofd gezien, maar dat kon het niet zijn want dan zit er een betaalkaart bij. Het enige wat ik ervan begreep was dat iemand was gedelegeerd en dat wij deze man konden aanwijzen als gedelegeerde, maar dat sneed geen hout.

 

Later op de dag, nadat mijn partner de brief had gezien moest hij melden dat ook hij geen idee had waar het over ging. Hij had een vermoeden, maar dat was meer raden dan zeker weten. Tja handig zulke ambtelijke taal en een vage afzender, wat is er mis met duidelijke communicatie?

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bij een aangetekende brief te schrikken en het ergste te denken, zonder te weten wat er aan de hand is.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het erg te vinden als er een aangetekende brief komt wat betekent dat ik moet betalen aan het systeem.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te vrezen dat ik onterecht iets moet betalen en daardoor geld kwijtraak aan zaken die niet zijn gecreëerd door mijn toedoen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het vervelend te vinden als ik mij in allerlei bochten moet wringen om duidelijk te maken dat ik een boete niet hoef te betalen omdat het niet iets is dat ik heb veroorzaakt/gedaan.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om eerdere ervaringen met aangetekende brieven en onterechte boetes als blauwprint te gebruiken om te projecteren op alle nieuwe gebeurtenissen waar aangetekende brieven het startpunt zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bang te zijn dat ik iets fout heb gedaan zonder dat ik weet wat en afgestraft zal worden door het systeem.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het systeem als een soort van ouder te beschouwen die oneerlijk optreed om zijn/haar frustraties op mij af te kunnen reageren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het verschrikkelijk te vinden dat ik iets fout heb gedaan en als slecht gezien te worden, terwijl ik zo graag alleen het positieve plaatje van mijzelf zie.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het niet snappen van de brief als een falen te zien en daardoor consequenties niet te zien aankomen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het vervelend te vinden dat ik in deze situatie niet de regie in handen heb wanneer anderen wat van mij verlangen en dit niet helder communiceren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om al moe te worden alvorens ik begin om uit te zoeken wat deze brief nu daadwerkelijk inhoudt.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de brief te willen negeren als het dat is wat wij denken waar het om gaat, aangezien dat een miscommunicatie en het niet nemen van verantwoordelijkheid van de aansprakelijke partijen is en al 4 jaar loopt zonder enig resultaat.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bang te zijn als ik het negeer dat het systeem mij altijd weet te vinden en komt afrekenen of ik nu wel of niet schuldig ben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het systeem krachten en machten toe te schrijven waarbij ik minder ben dan het systeem en het daardoor vrees.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij ondergeschikt te maken aan het systeem en tegelijkertijd de ander pool uitspeel door tegen het systeem te willen schoppen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bij voorbaat in contact met het systeem te denken dat het oneerlijk is wat er gebeurd.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij de delen zijn waaruit het systeem is opgebouwd, maar het systeem argwanen en niet kunnen zien dat wij onszelf argwanen als deel van het systeem.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar mensen genaaid worden door het systeem en anderen zich verrijken door het systeem en zo het idee van oneerlijkheid en onbetrouwbaarheid over het systeem ontstaat en niemand meer bereid is om als een geheel met elkaar verder te willen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar het systeem wetten oplegt die niet in het belang zijn van een ieder, maar geen andere manier ziet om alle delen van het systeem in het gareel te houden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij wetten bij voorbaat willen omzeilen of ontduiken en daardoor als consequentie meer wetten laten ontstaan om het geheel te kunnen dirigeren.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet meer te schrikken van een aangetekende brief, maar eerst te bepalen waar het omgaat en het nagelang de boodschap af te handelen.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet te trappen tegen het systeem maar mee te gaan met de stromende beweging van het systeem om het systeem te leren kennen en zodoende te kunnen veranderen als mijzelf in het belang van een ieder.

 

 

 

Geef een reactie

