Dag 46 van 2555, Eckhart gekkie

Dag 46 van 2555, Eckhart gekkie Ik las een citaat van Eckhart en ik dacht, waar haalt hij ze toch vandaan die oh zo mooi klinkende woorden die niet meer, dan het gebrek aan zelf verantwoordelijkheid in het leven aanbevelen. Het is zo heerlijk makkelijk om met zulke woorden op een stroom van gevoelens en emoties mee te gaan en je gerust te laten stellen door Eckhart dat je goed bezig bent in het leven en dat het geluk je toekomt. Even los van het feit dat anderen moeten betalen voor jouw geluk met het hebben van een miezerig leven. Tja, we kunnen niet allemaal gelukkig zijn, want dan zouden we in een volmaakte Eckhart wereld leven en dat doen we nu éénmaal niet met miljarden die rond de €2 per dag leven als het even meezit. Maar dat zal wel een te negatieve afspiegeling van de werkelijkheid zijn volgens Eckhart, in een wereld waarin we tot doel stellen om onszelf gelukkig te maken en te verrijken ten koste van een ander. Het frappante is dat een Gelijkheids Geldsysteem tevredenheid met jezelf vanuit een punt van zelfvertrouwen pretendeert i.p.v. geluk, waarin iedereen een miljonair kan zijn wanneer geld de waarde van leven krijgt. Met geld als de waarde van leven hoef je niet langer jezelf te verrijken ten koste van een ander, er is genoeg voor iedereen.

 

Terug naar het citaat dat ik las:

 

“Wanneer je glimlacht naar een onbekende, vindt er een minuut van energie uitwisseling plaats. Dat maakt jou een gever.” ~ Eckhart Tolle

 

Is het niet geweldig, alles wat je moet doen is glimlachen naar een onbekende en dan ben je een gever. Je dag is weer goed, jij hebt gegeven en je steentje bijgedragen aan deze geweldige wereld op deze fantastische planeet. Maar laten we nu even reëel blijven, want wat heb je die onbekende nu eigenlijk gegeven? Je hebt die ander energie gegeven, voor alle duidelijkheid onzichtbare energie. Dus je kunt onzichtbare dingen geven aan anderen, die er niet om vragen, maar toch van jou dit eenvoudige minuutje krijgen zodat jij je weer helemaal op en top kan voelen, want jij bent een gulle gever. Wow, Eckhart wat kun jij het leven simplificeren, ik bedoel een glimlach is nog wel in een druk dagschema in te passen. Echt om je heen durven kijken en zien dat de wereld net even iets anders in elkaar zit en jij aan de kant van de elite toebehoort en daardoor best wel even als een boer met kiespijn kan glimlachen als dat een positief en goed mens van je maakt, wordt toch wel een aardige last bovenop je werkdruk.

 

Ik heb jaren gedacht dat ik energie kon geven, maar elke keer als ik energie van een ander kreeg dan gebeurde er niets. Een kat in de zak gevoel zal ik maar zeggen. Dan komt er een moment dat je durft te onderzoeken hoe dat nu zit met onzichtbare energie. Als ik daadwerkelijk energie zou kunnen genereren en dat weg kon geven zou ik me hebben laten aansluiten op het stroomnet, dan zou dat nog tenminste harde pecunia opleveren en kon ik daar een verschil mee maken. Maar energie geven of ontvangen is een geloof in niets en fysiek onmogelijk. Een gever is zichtbaar en niet onzichtbaar, een gever geeft aan de ander zoals hij/zij aan zichzelf geeft. Dat doe je of dat doe je niet, niets speciaals, gewoon geven om het leven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om energiewerk als iets reëels te beleven zonder vragen te stellen over de eventuele consequenties.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om  het vervelend te vinden als anderen energiewerk op mij deden en ik niets ervoer, maar niets durfde te zeggen omdat ik mijn rol als gever niet kwijt wilde die mij gevoelens opleverden van speciaal zijn en een goed mens zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te blijven rondhangen in het wereldje van energiewerk omdat het mij zulke lekkere gevoelens opleverde.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf geaccepteerd te voelen en iemand te zijn wanneer ik energiewerk deed op anderen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat energiewerk mij hetzelfde gevoel verschafte wat eerder geloof voor mij deed.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat mensen geen echte verandering willen, maar liever spelen met onzichtbare energie die we elkaar geven en dat ons verblind voor wat werkelijk gaande is in de wereld.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het positieve na te jagen met energiewerk om zo het negatieve niet toe te laten in mijn leven, zonder mij te willen realiseren wat de consequenties daarvan kunnen zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar een glimlach als een buitengewone actie wordt gezien die je maakt tot een gulle gever van niets en ons niet te realiseren dat wanneer glimlachen ons tot gever maakt wij op die manier de wereld beter konden lachen. Maar omdat dit niet het geval is vergeef ik mijzelf  dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld, waar wij alleen maar bezig zijn onszelf tot meerdere glorie te verheffen en wij afgescheiden zijn van de werkelijkheid zodat wij denken dat de ellende in de wereld niet onze werkelijkheid is en daardoor ook niet onze verantwoordelijkheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar fantasie tot werkelijkheid wordt uitgeroepen, wat ons tot een goed mens maakt en waarin wij geloven zodoende daadwerkelijk verschil te kunnen maken in onze werkelijkheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij allemaal gulle gevers willen zijn zonder daadwerkelijk iets te verliezen van onze rijkdommen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar we met mooie woorden ons geweten willen sussen om zo verder te kunnen gaan met het luxe leventje dat wij hebben en guru’s zoals Eckhart ons laten helpen om beter over onszelf te denken en te voelen en daardoor niets te hoeven opgeven als dat betekent het helpen van een ander als jezelf.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar fake hot is en zelfoprechtheid not done.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om aan anderen te laten zien dat energiewerk een boel werk en energie is om jezelf voor het lapje te houden om zo niet te hoeven werken aan een betere wereld in het belang van een ieder.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om uitspraken van guru’s zoals Eckhart aan de kaak te stellen en te ontmaskeren voor wat ze zijn.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet meer te streven naar die gevoelens van speciaal zijn die ik eerder met energiewerk kon vervullen.

 

 

 

 

 

 

 

3 thoughts on “Dag 46 van 2555, Eckhart gekkie

  1. Pingback: dag 27 Oordeelloos - het is wat het is | Op weg naar Leven

  2. Respect voor je eerlijke onderzoek.
    Ik heb trouwens ook respect voor wat Eckhart Tolle in de wereld neerzet. Ik heb in een moeilijke periode veel gehad aan The Power of Now. En tegelijk ook aan mensen, die mij hielpen, terwijl ze daar geen belang bij hadden.

Geef een reactie

