Dag 47 van 2555; vrouw eet pizza terwijl zoon levenloos onderaan trap ligt

Dag 47 van 2555; vrouw eet pizza terwijl zoon levenloos onder aan trap ligt Vanmorgen voordat ik wakker werd lag ik te dromen en eerst dacht ik, wat een rare droom, maar later zag ik dat het een uitvergroting was van wat wij als mensheid accepteren en toestaan ten opzichte van elkaar in egoïsme.

Ik stond in een enorme hal met een enorme trap, zo’n trappenhuis als vroeger in de serie Dallas, en mijn zoon viel naar beneden van de bovenste trap. Ik zag hem in slow motion naar beneden komen, zijn lichaam stuiterend op de leuningen en als een hoopje ellende voor mijn voeten neerstorten. Ik had zo’n gevoel van oooohhh neee! Toen hij daar zo lag, vroeg ik hem of hij pijn had en zei hem dat ik eerst even mijn pizza verder ging eten en dat ik hem later naar het ziekenhuis zou brengen. Na het eten van mijn pizza ging ik weer de hal in, waar mijn zoon niet meer lag, er stond een sinaasappelkistje met twee katten erin. Van de 2 katten had 1 een enorme snee over zijn lijf waar geen bloed uit kwam, maar zijn organen hingen eruit. Er waren meerdere mensen in de hal en we stonden allemaal om het kistje heen ons te verbazen over wat ze zagen. De kat miauwde zonder geluid maar was duidelijk in intense pijn terwijl hij mij aankeek. Ik herinner mij dat ik dacht, ik moet deze kat naar de dierenarts brengen. Op dat moment werd ik wakker met een schuldgevoel, dat ik tot 2 keer toe niets had gedaan en alleen mijn eigen belang voorop had gesteld.

De dag ervoor had ik samen met mijn zoon een lamp van het plafond gehaald bovenaan de trap in het trappen huis, waarbij ik het best eng vond of mijn zoon zijn evenwicht hield bovenop een hoge ladder. Die middag had ik mijn dochter naar een vriendinnetje gebracht waar ze een nestje kittens hadden, waar de meisjes mee speelden. Dus dit waren de ingrediënten waar mijn mind mee aan de slag ging.

Het is een perfecte metafoor voor de mentaliteit die wij hebben als mensen in een wereld waar eigen belang voorop staat. We kijken tv met een bord op schoot en zien de nodige ellende in de wereld voorbij komen. Dit is een veilige situatie waarin wij wel zien wat er aan de hand is maar waar wij volgens onszelf niets aan hoeven te doen. Het is te groots, we kunnen er niets mee en het geeft alleen maar kortsluiting in de hersenpan als wij worden blootgesteld aan de echte realiteit. We voelen ons dan nietig en niet instaat om er iets aan te kunnen doen.

Nu kunnen wij ook niet elk individueel geval redden. Daar waar consequenties gemanifesteerd zijn in het fysieke zullen ze gelopen moeten worden, maar de herhaling van elke keer weer honger, armoede, misbruik etc. dat is niet nodig. We hoeven niet rond te zingen, we kunnen het stoppen door te beginnen bij onszelf, zodat het niet meer in ons bestaat en zodoende ook niet meer buiten ons zal bestaan. Een Geljkheids Geld Systeem lost de honger, armoede en het misbruik van nu niet op, maar hoe sneller het kan worden geïmplementeerd des te eerder kunnen wij een halt toe roepen aan de misere in de wereld die niet nodig is, wanneer wij instaat zijn om dat te doen voor een ander wat wij zelf ook graag zouden willen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn eigen belang voorop te stellen ook als anderen mij nodig hebben als medemens en niet als redder.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om ellende te kunnen zien en vervolgens tot de orde van de dag te kunnen overgaan omdat ik niet gek wil worden door alle ellende binnen te laten. In plaats van te zien dat ik niet hoef te worden geabsorbeerd door de ellende maar er bewust van moet zijn en daardoor weet/snap waarom de wereld moet veranderen met mijn hulp en de hulp van alle anderen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het normaal te vinden dat ik mijzelf altijd voorop stel en niet gelijk zie aan de ander.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om murw te zijn geworden door jarenlang ellende te hebben gezien op tv en mijzelf denk te kunnen beschermen door niet meer te voelen/ervaren wat die ellende betekent voor de ander  en mij af te sluiten voor de ellende van de ander uit zelfbehoud.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf af te sluiten van de minder gelukkige in het leven uit zelfbehoud om mij zo niet schuldig te hoeven voelen voor het leven dat ik leid.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij als waarnemers zien wat er loos is in de wereld maar niets doen omdat het ons eigenbelang zou kunnen dwarsbomen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij onszelf uitschakelen als het gaat om de ellende waar anderen en de wereld zich in verkeerd, omdat we weten dat we iets moeten doen, maar onszelf doen geloven dat wij te klein en te nietig zijn om een verschil te kunnen maken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar wij de ander kunnen laten creperen uit angst om zelf iets te moeten ondernemen en te bemerken dat wanneer we onze krachten bundelen we echt een verschil kunnen maken, te beginnen bij onszelf.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet meer mijn eigen belang als leidraad in mijn leven te gebruiken maar dat wat in het belang van een ieder is.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mensen duidelijk te maken dat wanneer we samen sterk staan we een verschil kunnen maken en kunnen stoppen met het zijn van alleen een waarnemer maar in plaats daarvan een gelijkwaardige participant.

One thought on “Dag 47 van 2555; vrouw eet pizza terwijl zoon levenloos onderaan trap ligt

Geef een reactie

