Dag 53 van 2555: de “bah wat is dat vies, dat moet schoongemaakt” persoonlijkheid

Dag 53 van 2555: het "bah wat is dat vies, dat moet schoongemaakt" persoonlijkheid In zelfoprechtheid moet ik zeggen dat ik deze persoonlijkheid deze karaktertrekjes wel van mijzelf ken, maar zoals zoveel dingen in het leven, reflecteerde ik niet en keek ik nooit naar binnen waardoor het iets werd dat gewoon was en bij mij ging horen. Iets dat ik daardoor “mijzelf” ging noemen.

Weken terug werd ik mij echt bewust van deze persoonlijkheid, op het moment dat ik startte met het inpakken van de inboedel in Italië, ik nam een stapje terug en ik zag mij als het ware indalen in het jasje van deze persoonlijkheid die ik gecreëerd en geaccepteerd had door de jaren heen. Elke keer als er dingen ingepakt/uitelkaar gehaald moesten worden dan viel mijn oog op het feit dat het niet schoon genoeg was en eerst schoongemaakt moest worden alvorens het meeverhuist kon/mocht worden.

Wanneer ik deze persoonlijkheid niet draag alsof het een karaktertrek van mijn echte zelf is, dan deel ik schoonmaak werkzaamheden zo effectief mogelijk in om er zo weinig mogelijk tijd aan te besteden.

Dus deze persoonlijkheid is in strijd met de andere persoonlijkheden die ik vertegenwoordig en als mijzelf beschouw. Het begon in de verhuisperiode echt op te vallen, doordat het dwingender was/werd dan normaal. Eènmaal in Nederland aangekomen en een huis aangetroffen dat achterstallig schoonmaakwerk had, zat ik klem in deze schoonmaak persoonlijkheid. Ik wilde alles minuscuul schoonmaken om de viezigheid uit het huis te krijgen en er rustig te kunnen wonen. Wanneer ik met anderen over het huis sprak dan zoog ik mijzelf terug in deze persoonlijkheid en raakte ik niet uitgesproken over hoe vies het huis wel niet was. Dit was niet meer gewoon praten over een vies huis, het werd een bezetenheid waar vele emoties en gevoelens zich met gemak konden vasthaken en meeliften op de opening die ik de mind gaf om huis te houden op mijn rekening. Dus dat moet nu maar over zijn en zal ik het een stapje verder gaan nemen. Waar ik eerst mezelf in deze persoonlijkheid gezogen zag worden, ga ik nu voor dat moment, gas terug nemen en mij in het hier en nu houden met behulp van de adem om niet in deze vorm van bezetenheid opnieuw te geraken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om karaktertrekjes omtrent het schoner willen zijn dan schoon in huis als iets van mijzelf te beschouwen en niet naar binnen te willen kijken wat het nu eigenlijk vertegenwoordigt.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet naar binnen te willen kijken en te zien dat ik deze schoonmaakwoede gebruik om een goede persoonlijkheid naar de buitenwereld te kunnen tonen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om een basisvaardigheid als het schoonhouden van mijn huis te gebruiken/misbruiken om als een goede persoon bij anderen te boek te komen staan.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om egoïsme als iets vanzelfsprekends te aanvaarden en niet te willen zien dat schoonmaken om zo als goed gezien te worden een daad van egoïsme is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om schoonmaken vanuit bezetenheid als een win win situatie te beschouwen en niet te willen zien dat niemand er bij geholpen is, wanneer ik mij verlies in onnodige schoonmaak akties daar waar ik mijn tijd aan andere zaken had kunnen besteden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om schoon te maken vanuit bezetenheid en tegelijkertijd back chat/ innerlijk gebabbel te hebben hierover en daar geen verantwoordelijkheid voor te nemen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn goedheid te meten aan mijn schoonmaak inzet.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf met anderen te vergelijken wanneer ik deze persoonlijkheid aan heb en altijd mijzelf als betere uit de bus te laten komen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het nodig te hebben om mij binnen deze persoonlijkheid mij met anderen te meten om zo mijn innerlijke wereld te sussen en te laten weten dat ik een goede/aangename/aangepast persoon ben.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat deze persoonlijkheid niet echt is, wanneer het alleen maar te voorschijn komt als ik het nodig heb om mij te verstoppen/ om mijzelf op te hemelen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om tegelijkertijd met deze persoonlijkheid een andere persoonlijkheid te zien die schoonmaken verschrikkelijk vindt en er geen tijd aan wil verdoen, maar onderhandelt over hoe ver ik zal gaan met schoonmaken. Waarin Ik mijzelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om in polariteit te leven binnen de persoonlijkheden die ik mij heb aangemeten, schoonmaker liefhebber versus schoonmaak hater.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om persoonlijkheden en karaktertrekjes nodig te hebben om te kunnen bestaan in mijn realiteit en niet te zien in welke mate het mij in verwarring brengt en afleidt van wie ik werkelijk ben en waar ik mij werkelijk mee bezig zou moeten houden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar persoonlijkheid als normaal wordt gezien en wij elkaar verbaal/fysiek te lijf gaan om de persoonlijkheden te kunnen laten voort bestaan om zo het ego te laten zegevieren.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar het je verliezen in schoonmaken als deugd wordt gezien en de mate van beschaafdheid aan wordt afgemeten.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar het hebben van vele chemische middeltjes die te pas en te onpas worden ingezet om schoonmaakwoede te koesteren en op zijn plek te houden omwille van het milieu en het leven op aarde.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar we beter voor de dag willen komen door b.v. schoonmaak persoonlijkheden aan te nemen om zo als een goed lid van de samenleving te worden gezien en wellicht zo betere kansen te hebben binnen die samenleving.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar we persoonlijke bezetenheid voorop stellen aan het leven en het ons geen fuck kan schelen waar wij meer schade dan voordeel bewerkstelligen.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in een wereld waar de schoonmaakmiddelen industrie floreert, omdat wij hun produkten met graagte afnemen en wij zo het milieu naar zijn grootje helpen om als schoon te worden gezien terwijl wij vies van binnen zijn.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om voor het moment dat ik in deze persoonlijkheid van schoonmaakwoede wordt gezogen mijzelf stop en zie dat ik mijzelf en de ander als mij verloochen om mijzelf beter voor te willen doen dan wie ik ben om zo te kunnen overleven binnen een realiteit waar ik zelf debit aan ben.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet meer mijzelf te vergelijken met anderen als het gaat om schoonmaken en zo geen onnodige back chat/ innerlijk gebabbel te accumuleren.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om schoonmaken te zien als iets dat gedaan wordt om zo de hygiene in acht te nemen en niets te maken heeft met emoties en gevoelens die mij hetzij afkeer doen hebben van het schoonmaken of mijzelf te verliezen binnen het schoonmaken, waardoor ik de hygiene niet in acht neem of overdrijf binnen het schoonmaken.

Geef een reactie

