Dag 74 van 2555; Het “ik ben een goed mens” personage

Dag 74 van 2555; Het "ik ben een goed mens" personage  Laatst werd mij in de biologische winkel aangeboden om mee te doen aan een spaaractie, bij elke €10 zou ik dan een stempel krijgen wat met mijn koopgedrag in die winkel niet erg snel gaat. De beloning na een volle kaart was €2 korting op de volgende boodschappen of de volle kaart doneren aan het onderzoek naar de bijensterfte. De winkelbediende die daar het meest in de winkel staat of misschien wel de eigenaresse is, is meestal erg aandringend en doet 100% zeker aan up-selling. Laatst had ik bijna de kaart vol en toen wilde zij met mij even door de aanbiedingen heen wandelen of ik nog wat anders kon kopen zodat de kaart vol was. Ik zei haar dat ik niet van plan was zaken aan te schaffen om de kaart vol te krijgen, maar dat ik kocht wat ik nodig had. Zij keek mij wat nors aan en liet het daarbij. Keer op keer probeert zij mij dingen aan te smeren, terwijl de andere verkoopsters die in winkel werken dit niet doen, het is dus geen winkelbeleid. Toch begon ik mij steeds akeliger te voelen dat ik steeds nee moest verkopen bij alles wat zij mij wilde aansmeren, maar tegelijkertijd was ik ook niet van plan om het toch te kopen en begon ik mij te ergeren aan het steeds weer vragen of ik brood wilde terwijl ik elke keer uitleg dat mijn dieet dat niet toestaat en dat mijn lijf daar niet goed op reageert.

 

Het moment was daar en mijn spaarkaart was vol, de up-selling winkelbediende hielp mij en toen ik de kaart eindelijk uit mijn portemonnaie had gevist had zij de kassa al afgeslagen en kon ik de kaart niet meer inleveren voor korting. De volgende keer dan maar. De volgende keer stond de up-selling winkelbediende niet in de winkel en ik merkte hoe dat een opluchting voor mij was. Op een gekke manier voelde ik mij schuldig dat ik voor de korting op mijn boodschappen ging en geen fiducie had in het bijenonderzoek en durfde ik de confrontatie met de up-selling dame niet aan en was ik bang om niet als een goed mens gezien te worden. Iemand die liever korting had voor zichzelf in plaats van te geven aan zo een goed doel. Toen ik de winkel uitging kwam de up-selling dame aan fietsen en ik bespeurde een gevoel van betrapt te worden en wendde snel mijn hoofd van haar af om niet herinnerd te worden aan het feit dat ik voor mijzelf had gekozen en niet voor dat wat mij door haar ogen heen tot een goed mens had gemaakt. Zij wist niet dat ik de kaart voor korting had ingeruild dus ik wa nog steeds een goed mens in haar ogen hoopte ik…

 

Ik had wel nagedacht over het doneren van de kaart aan het bijenonderzoek maar de kans dat gesnapt wordt dat de bijensterfte hem zit in ons allemaal, in ons misbruikende en parasiterende karakter, de vraag is of dat zal worden gesnapt na het doneren van deze €2 kaarten? Voor mij is dit gelijk aan het geven aan een goed doel, het afkopen van je schuldgevoel dat diep van binnen in ons allemaal zit en wat niets verandert zolang wij het niet veranderen in onszelf. Het bijenonderzoek werd elke keer als ik in de biologische winkel kwam zeer positief vermeld en benadrukt dat het leek alsof men de klant in een bepaalde richting wilde sturen om een positieve bijdrage aan de wereld te geven. Het geld kwam zelfs uit de ondernemer zijn eigen zak wanneer ik mijn korting niet opeiste deden zij die €2 in het bijenonderzoek fonds. Dus een nobel voorbeeld zou moeten doen volgen om zo te laten zien dat je ook een goed mens bent.

 

Maar mijn angst om gemanipuleerd te worden kwam om de hoek, ik vrees niet te zullen staan in zo’n situatie en die weg te zullen kiezen, zodat ik ervaren zal worden als een goed mens. En als een slecht mens gezien te worden als ik de €2 in mijn eigen zak steek. Goede mensen hebben nu eenmaal meer kansen dan mensen die als slecht of onvriendelijk worden gezien, dus in dat hokje wil ik mijzelf niet manoeuvreren. Ik ik ik in een dilemma van goed gevonden te willen worden en geen fiducie hebben in het onderzoek dat mij kan helpen om gezien te worden als goed mens.

 

Nu mijn kaart ingeleverd is kan ik om een nieuwe vragen, maar dat heb ik niet gedaan, ik wil deze confrontatie niet nog een keer aan. Daarnaast zag ik dat er nog een tweede doel is bijgekomen om te helpen goed biologisch zaad op de markt te houden. Tja wat kan ik daar tegen hebben en wat voor excuus moet ik bedenken om niet aan dit goede doel te willen geven? Als ik het niet aanga dan kan ik gezien blijven worden als goed mens, of is het tijd dat ik sta en mij niet laat motiveren door eigen belang, maar daadwerkelijk afweeg wat in het belang van een ieder is?

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om als goed mens gezien te willen worden om zo meer te kunnen bereiken/manipuleren onder een dekmantel van goedheid/positiviteit.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om een goed mens al iets goeds te zien en niet te willen/durven kijken dat gezien willen worden als goed mens een afleiding is van mijn daadwerkelijke beweegredenen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om veel over te hebben om als goed mens gezien te worden, maar als men even niet oplet dan kan ik mijn agenda afwerken en toch nog steeds als een goed mens gezien worden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn niet te realiseren dat het goed mens personage er 1 is die zijn wil zal doorzetten om te krijgen wat het verlangt/recht op denkt te hebben zonder dit imago te verliezen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bang te zijn om in het hokje van goed mens geduwd te worden zonder dat er iets te halen valt voor mij als individu en het aannemen van dit personage verloren tijd is geweest.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om opgelucht te zijn dat ik mijn goed mens personage niet verloor door de volle spaarkaart bij een ander in te leveren dan de up-selling dame.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het bijenonderzoek maar al te graag aan te nemen als bewijs dat ik beter niet in dat fonds mijn geld moest stoppen (lees het geld van de ondernemer) en het niet erg was dat ik het in eigen zak stak, terwijl ik die €2 ook in equality onderzoek had kunnen stoppen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het geld van de ondernemer dat uit mijn naam €2 in het bijenfonds stopt als mijn geld te zien terwijl het nooit mijn geld is geweest en een gift van de ondernemer is. Waarin ik mijzelf vergeef dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om korting te zien als een vergoelijking van te hoge prijzen en ik er dus recht op heb om die korting in eigen zak te steken.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij schuldig te voelen wanneer ik geconfronteerd wordt met de up-selling dame, nadat ik mijn volle spaarkaart voor korting heb ingeleverd.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de up-selling dame als een onaardige vrouw te bestempelen en mij niet te willen realiseren dat ik dat zo vind omdat ik bang was niet te staan voor mijn beslissing om de korting in eigen zak te steken en wroeging had over mijn eigen belang in deze zaak.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om geen nieuwe spaarkaart te vragen om zo de confrontatie niet weer aan te hoeven van het mij schuldig voelen over mijn eigen belang op de eerste plaats te zetten en het geld in eigen zak te steken, terwijl ik mij niet realiseer dat elke volle kaart  € 2 extra voor Eqafe producten kan betekenen, waarbij ik equality onderzoek steun en zelf kan groeien in mijn proces met de aangeschafte materialen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om zelf te willen geloven in mijn goede mens personage om zo een goed gevoel over mijzelf te hebben wanneer ik eigen belang voorop zet en totaal gefocust ben op die zaken die ik wil.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de spanning van het goed mens personage fysiek te maken en te ervaren als verschuivende energie door mijn lijf dat eensoort van kick geeft.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te weten dat ik iemand om de tuin leid met mijn goed mens personage om zo mijn zin te kunnen krijgen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om bewust dit goed mens personage in te zetten en het schuldgevoel achteraf als iets nobels bestempel terwijl het een herinnering is aan mijn echte zelf die ik niet graag tegenkom vanwege de negativiteit en de directe confrontatie met mijzelf zoals ik mijzelf niet wil zien/meemaken/beleven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf beter voor te doen dan ik werkelijk ben met het goed mens personage en zo de competitie met mijzelf aanga om beter uit de bus te komen terwijl ik toch mijn agenda kan afwerken.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te denken dat andere mensen die ik zie als goede mensen dat doen vanuit nobelheid en niet een ander voor de gek houden, terwijl men aan de ene kant lacht  en aan de andere kant de ander belazert om dat te krijgen wat men wil.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om egoïsme te verkopen als altruïsme door het goed mens personage.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet langer de noodzaak te zien voor het goed mens personage, omdat handelen in het belang van een ieder echte goedheid is die verandering brengt en geen begeleiding behoeft van een personage.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om niet langer bang te zijn de boot te missen wanneer ik niet gezien wordt als een goed mens en onmiddellijk vrees om gezien te worden als een slecht mens en het niet denk aan te kunnen wanneer men mijn ware aard ziet, maar in plaats daarvan doortastend te zijn en te zien waar ik mijn wil, wil doorzetten en of dit in het belang van een ieder is.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om een nieuwe spaarkaart te beginnen en mijn €2 op te sparen voor producten van Eqafe.

Geef een reactie

