Dag 76 van 2555; het “ik hou van” personage

Dag 76 van 2555; het "ik hou van" personage  Wanneer het moment aanbreekt dat je begrijpt dat liefde zoals, wij dat kennen en beleven op aarde, enkel en alleen een dekmantel is voor angst. Dat moment is een keerpunt en maakt veel duidelijk. Vul maar eens angst in wanneer mensen liefde gebruiken. Een moeder die tegen haar kind zegt: ik hou van je, maar eigelijk bedoeld ik ben bang je te verliezen. Ik hou van mijn werk, maar eigenlijk bedoel je, ik ben bang om mijn baan te verliezen. Ik hou van mijn vrouw/man, maar eigenlijk ben je bang hem/haar aan een ander te verliezen. Ik hou van uitslapen, maar eigenlijk ben je bang tekort slaap te krijgen. Ik hou van het dragen van een zonnebril, maar eigenlijk vrees je dat de zon je ogen zal beschadigen. Ik wil alleen maar liefde in de wereld brengen, maar eigelijk ben je bang voor de duistere kant van jezelf en waar die toe instaat is. Ik hou van junkfood, maar eigenlijk ben je bang voor wat je jouw lijf aandoet en zul je onverschillig gedrag hieromtrent vertonen wat aangeeft dat je bang bent om zelfverantwoordelijkheid te nemen. Ik hou van mijn ouders, maar eigenlijk ben je bang dat ze zullen sterven en je er (financieel) alleen voorstaat. Ik hou van die koekjes met chocolade, maar eigenlijk vrees je aan te komen als je er meer van eet dan nodig. De lijst is oneindig en de lijst toont aan in hoeveel angst wij van minuut tot minuut leven, ook los van het principe liefde, angsten vliegen de hele dag door je hoofd en wij merken ze niet op omdat het zo gewoon is en wij ze niet zien als terreur in ons hoofd maar als een natuurlijke ruis 24/7.

 

Jaren terug toen ik in mijn auto op de snelweg zat, voelde ik de plotselinge behoefte om liefde uit te delen. Ik wist niet goed hoe, ik voelde dat ik overstroomde van de energie en ik wilde het delen deze liefde die ik in mij voelde, delen met iedereen. Om dit gevoel meer handen en voeten te geven visualiseerde ik duizenden hartjes en schoot die links en rechts de wereld in. Ik zou het verschil gaan maken, dit ging men voelen.Toen ik uit deze roes was en van een high naar een low ging, zag ik geen verschil in de wereld direct om mij heen. Ik voelde hoe teleurgesteld ik was in het leven en hoe ik het vreesde en niet kon geloven dat het leven mij goedgezind zou kunnen zijn. Ik was bang, maar ik voelde de liefde om de pijn te verzachten als het kusje wat een ouder op een wondje geeft om het gauw te vergeten.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de denken dat ik liefde voel terwijl het angst is dat aan mij knaagt.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om met opzet angst met liefde te verwarren om zo de pijn van het bestaan niet te hoeven ervaren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet te willen realiseren dat ik uit angsten ben opgebouwd en verwekt ben door de liefde wat mij een start in het leven gaf van angst, angst van generatie op generatie.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om geen zelfverantwoordelijkheid te nemen voor mijn angsten en er liever voor koos om ze onder de noemer van liefde onder het tapijt te vegen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om een gevoel zoals liefde en vol zitten van energie als echt te ervaren en te denken dat ik die liefde kon uitdelen als eten voor de armen, met het verschil dat voedsel fysiek te zien is en liefde een mind energie is en alleen door mijn mind wordt waargenomen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te willen geloven dat liefde tastbaar is en mij in een goed persoon doet veranderen als ik er veel van geef en mij niet te realiseren dat het willen geloven een spastische beweging is om niet te hoeven ervaren dat ik naast goed ook slecht ben en dat niet aankan zonder de mantel van liefde erover heen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te geloven dat liefde gevisualiseerd in hartjes een verschil in de wereld gaat maken en iedereen kan zien dat ik die duizenden hartjes de wereld in schiet.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het als normaal te ervaren dat ik van een high vol van liefde naar een low vol van angst doorschiet, zodra de energie op is en er geen mind energie meer over is om nog liefdes hartjes te schieten.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn angst voor het leven te moeten inpakken in liefde om de pijn niet te hoeven ervaren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te geloven dat met liefde alles wel goed komt terwijl ik nooit de liefde wereldproblemen heb zien oplossen, sterker nog de mensen die met liefde de wereld proberen beter te maken zijn zo verstrengeld in hun mind dat zij geen verschil kunnen uitmaken in de wereld omdat zij niet instaat zijn met gezond verstand naar ons bestaan te kijken en oplossingen aan te dragen die in het belang van een ieder zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om liefde niet te willen zien als egoïsme, omdat mijn beeld van mijzelf als een goed mens direct als een kaartenhuis instort als ik mij realiseer dat liefde egoïsme is.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet te willen toegeven dat ik de liefde van anderen nooit gevoeld heb, maar die liefde verzon om zo niet teleurgesteld te zijn en mijzelf een fantasie wereld schiep waar mijn liefde met de liefde van anderen werd beantwoord.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mijn angsten boven tafel te krijgen die ik afdek met de mantel van liefde om zo te snappen wie ik ben en wat en wie ik kan zijn in relatie tot alle anderen.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om de angsten in de wereld bloot te leggen om zo anderen te laten zien waar wij massaal bang voor zijn en wat ons zodoende tegenhoudt verder te komen met gezond verstand.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om angst niet te vrezen maar het te zien voor wat het is om het zo te kunnen opruimen.

 

Geef een reactie

