Dag 105 van 2555; het “Happiness Syndroom”

Dag 105 van 2555; het "Happiness Syndroom"Het happiness Syndroom blijkt een Syndroom dat maar 1 bevolkingsgroep/natie lijkt te treffen, te weten Nederland. De Nederlander is sinds de wereldwijde crisis begon, happy, happy dat hij niets van de crisis ziet noch merkt. De Nederlander is happy dat de crisis niet zijn portemonnaie is ingeslopen, op zo’n manier dat hij de crisis niet langer kan ontkennen. Naast de crisis is de Nederlander happy met al de spullen die wij van Fair Trade tot Max Havelaar kunnen aanschaffen, wat maakt dat alle andere geproduceerde goederen niet meer bestaan en daarmee ook de harde werkelijkheid die schuilt achter de productielijn van het consumentisme iets is voor negatievelingen. In Nederland heb je radio met alleen positief nieuws, zodat de Nederlander happy wordt van de dagelijkse boodschap die tot hem komt. Nederland is eenvoudigweg een happy staatje dat drijft in een groter geheel waar het niets mee te maken heeft, want Nederland is happy en Nederland heeft het goed. De Nederlandse 60 plussers zijn misschien wel de happy plussers van het geheel, zij hebben goede tijden gekend waarin zij kapitaal hebben kunnen opbouwen en durven dan ook stellig te beweren dat die hele crisis aan hen voorbij gaat. Zij ontvangen nog een happy pensioen en wat er na hen komt is natuurlijk niet happy genoeg om over na te denken. Zolang de kinderen maar kunnen erven dan hebben zij de schaapjes op het droge en kunnen zij happy sterven aan 1 of andere happy ziekte die behoort bij het onderdrukken van de werkelijkheid.

 

Soms vraag je jezelf af of er nog wel iemand in Nederland is die zich afvraagt waarom wij het nog zo goed hebben met z’n allen en niet zo ver van ons bed in Europa de mensen te kampen hebben met echte armoede en uitzichtloze toekomsten. Hoe kan het met onze kolonisatie achtergrond dat wij niet snappen dat wanneer je iets afpakt van de ander dat jij dan beter wordt en de ander slechter af is. Dus als wij zeggen dat wij het nog zo goed hebben en andere landen om ons heen niet, landen waar wij handel mee drijven, dan zit em daar toch een onevenwichtigheid, is het niet? Onze wereld is een gesloten systeem en als ik meer geld heb, dan heeft de ander automatisch minder. Dan kan ik wel heel happy Max Havelaar koffie gaan zitten drinken, zodat ik helemaal hieper de piep op mijn design stoel zit, maar daar schieten die andere armere landen natuurlijk niets mee op. Nee afpakken blijft afpakken en een tikkeltje sterker uitgedrukt is afpakken toch gewoon stelen. Wat maakt dat de Nederlander dan? Een dief? Een happy dief die het gehuil en geneuzel van zijn slachtoffer niet wil horen, want dat is zo negatief.

 

Lekker stelletje die Nederlanders, maar zou het niet zo kunnen zijn dat de Nederlander uiteindelijk dief van eigen portemonnaie is? Je kunt de anderen maar zolang kaal plukken als het duurt, je kunt maar zo rijk worden als er geld is ( het bijdrukken van geld even buiten beschouwing gelaten). Uiteindelijk valt er niemand meer te plukken en zullen we eerst weer geld moeten uitdelen via hulp aan de derde wereld, die dan een stuk groter is dan vandaag de dag, om vervolgens het weer te kunnen stelen. En daar komt het geld bijdrukken weer van pas, happy geld invoeren in het systeem zodat er wat meer te jatten valt. Je zou haast zeggen dat de titel masochistisch ook niet achterwege gelaten mag worden, wat ons maakt tot happy masochistische dieven. De vraag is of we van deze titel wel zo happy worden? Het Happy onderdrukken van de werkelijkheid, ik snap niet hoe jullie het doen Nederlanders, al ben ik Nederlandse van geboorte.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat mijn rijkdom ten koste is van een ander zijn financiële welbevinden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat de wereldwijde crisis er wel is, ook als ik hem ontken in eigen land en niet wil zien hoe heel langzaam ook in Nederland de rijkdom zal afnemen omdat wij afhankelijk zijn van degenen van wie wij nemen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat wanneer ik alleen mij bekommer over mijn eigen happiness en die van mijn familie en vrienden ik mij separeer van mijn werkelijkheid en alleen in mijn hoofd leef in een fantasie wereld die mijn ogen laten kijken door een roze bril en zodoende Nederland bestempel als een rijk land en niet als een rijk crimineel land dat neemt van de ander om zichzelf te verrijken.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat ik verkeer in een happy state of mind, om zo de werkelijkheid niet te hoeven aanschouwen en niet mijzelf hoef te definiëren binnen deze werkelijkheid uit angst dat ik minder goed/happy ben dan ik hoop.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat ik een goed leven nastreef uit angst om een slecht leven te krijgen en zo niet te zien dat ik deelneem aan een polariteit die meer consequenties met zich meebrengt dan ik nu kan overzien.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat wanneer ik wel schreeuw en afgeef op hen die volgens mij mijn happiness verpesten en mijn kans op een goede toekomst verknallen, ik niets verander aan de situatie en net zo goed weer verder kan slapen, want alleen wanneer ik snap waarom ik net zoveel recht heb op happiness als een ieder ander dan pas kan ik in de schoenen van een ander gaan staan en verandering in mijn fysieke werkelijkheid aanbrengen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat zolang ik niets doe aan de situatie in de wereld door mijn eigen startpunt in het leven te veranderen en ten dienste te stellen van het leven, zal de illusie van rijkdom nog blijven, maar zal de tegenpool aan de fundering knabbelen totdat de boel ineen stort en wij niet begrijpen waarom wij in zo’n shit situatie zijn terecht gekomen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat wij de tegenpool van armoede aan het leven/manifesteren zijn en zodra de polen switchen zullen wij het in Keulen horen donderen, omdat wij onze fysieke werkelijkheid niet wilden snappen en dus op de blaren moeten zitten totdat wij snappen hoe wij de scheppers zijn van onze fysieke werkelijkheid en diegenen zijn waar wij onze klachten kunnen indienen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan als Nederlander om mij niet te realiseren dat wij het goed hebben ten koste van anderen, wat ons maakt tot dieven, wat wij niet onder ogen willen zien en daardoor ons helemaal te verliezen in het “Happiness Syndroom”.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als Nederlander om de werkelijke fysieke werkelijkheid onder ogen te zien en te snappen hoe de mechanismen werken, zodat ik snap en begrijp wat er gedaan kan worden om dit wat wij nu geschapen hebben in de toekomst te voorkomen.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als Nederlander om happiness niet langer te gebruiken om mij en anderen te verblinden en ons inhalige gedrag goed te praten.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als Nederlander om te zien/snappen/begrijpen dat Nederland rijk is ten koste van andere landen en te zoeken naar mogelijkheden om Nederlanders bewust te maken van het spel dat wij spelen ten koste van anderen.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan als Nederlander om mijzelf te genezen van het “Happiness Syndroom” als een zelfverantwoordelijke keuze om zo op te staan uit de onwetendheid en misbruik niet langer te accepteren en toe te staan.

3 thoughts on “Dag 105 van 2555; het “Happiness Syndroom”

Geef een reactie

