Dag 112 van 2555; heimwee naar mijn katten

Dag 112 van 2555; heimwee naar mijn katten

3 blauwe katten

Al in de zomer heb ik gevraagd of mijn ouders in de herfst een weekje in ons huis wilden bivakkeren, als wij naar Italië zouden gaan, om zo op onze 3 katten te kunnen passen. Mijn ouders vinden het een leuke stad om te verblijven en de katten zouden niet in een leeg huis zonder aandacht en zonder geaaid te worden een week op henzelf aangewezen zijn. Dit was een mooi plan wat echter niet strookte met de plannen van mijn ouders in die periode, dus moest ik voor wat anders zorgen. Uiteindelijk bood mijn buurvrouw aan om op de katten te letten, mijn buurvrouw is erg begaan met dieren. Vroeger had ze zelf katten en nu 2 honden. Ik was tevreden met deze oplossing, de katten zouden 2x per dag goed verzorgd worden en aandacht krijgen.

 

Toch vond ik het idee dat ze ’s nachts alleen zouden zijn niet een leuk, ze slapen op en bij ons bed en dat bed zou een weekje leeg zijn. Mijn oudste kat die erg communicatief ingesteld is roept mij vaak over een dag heen, om te zien waar in huis ik uithang en of ik er nog wel ben. Ik zag al taferelen voor mij waarbij hij zielig al roepend door het huis gaat op zoek naar mij of andere familieleden. Al op de heenreis vroeg ik mij af hoe de katten het zouden hebben en eigenlijk gedurende de afgelopen dagen houdt dit mij van tijd tot tijd bezig. Het voelt alsof ik de katten iets aandoe dat niet leuk is, maar dan vanuit mijn definitie van wat niet leuk is.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf zo belangrijk te achten dat ik scenarios bedenk in mijn mind over hoe de katten half smachten op mijn terug komst wachten.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf als de redder van mijn katten te beschouwen en het centrum van hun bestaan en mij niet te realiseren dat mijn katten het ook gezellig kunnen hebben met andere mensen die hen eten brengen en dat mijn katten best wel voor een periode alleen in huis kunnen zijn.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om in mijn gedachten over mijn katten af te dwalen en totaal te vergeten dat ik hier ben in mijn fysieke realiteit waar voor een weekje waar geen katten zijn die ik aandacht en eten geef.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn fysieke realiteit te ontvluchten door problemen te creëren in mijn hoofd/mind over mijn katten en zo niet hoef mee te doen met wat hier is in dit moment binnen mijn fysieke realiteit.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het eigenlijk heel spannend te vinden om terug te gaan naar de plek waar ik 4 maanden geleden nog in armoede leefde en een uitzichtloos leven had.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet meer te willen worden herinnerd aan de verschrikkelijke koude die we afgelopen winter hebben gekend waarbij we in de woonkamer bij 11 graden leefden en in de slaapkamer beneden het vriespunt sliepen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet meer te willen worden herinnerd aan mijn beperkte kennis van de Italiaanse taal enbang te zijn dat ik niet meer zou weten hoe te spreken.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om vooruit te willen en tegelijkertijd bang te zijn om achterom te kijken uit angst dat mijn verleden zich zou herhalen nu we het goed hebben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om vooruit te bedenken dat ik het niet leuk zou hebben en het verblijf in Italië alleen maar een noodzakelijk kwaad was waar ik mij doorheen moest bijten.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet mijn leven van moment tot moment te leven maar als een scenario te uit te denken voor mijn nabije toekomst en die dan ook zo met de nodige emoties en gevoelens uit te leven, los van de fysieke werkelijkheid, door als het ware een opinie te beleven en niet mijn werkelijkheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te hopen dat mijn vakantie snel zou  over zijn, zodat ik weer heerlijk naar huis kon naar mijn katten waar ik mij veiliger waan en zonder nare spookbeelden van een naar verleden die mij achterna jagen en mij niet realiserende dat wanneer ik vast houdt aan de emoties en gevoelens van die herinneringen ik deze altijd met mij meezeul waar ik ook ben, het terug gaan naar de plek was alleen maar een extra fysiek trigger point.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het aangaan van de overlevingsangsten die er nog steeds zijn omtrent mijn wonen aldaar, niet aan te willen gaan uit angst dat het mijn betere leven nu zou kunnen verpesten en ik het als nog te pril label om het aan te gaan en zo nog even voor mij uit te schuiven.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het verhaal over hoe mijn leven was in Italië, vrij mechanisch kan vertellen zonder emoties en gevoelens direct daarbij te ervaren, maar mij wel realiserende dat die gevoelens en emoties er wel zijn zodra ik ze uitnodig en toelaat.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mijn gevoelens en emoties omtrent mijn armoedige bestaan in Italië onder de loep te nemen ook als ik mij niet klaar acht uit copingsmechanisme, want alles wat in mijn bewustzijn zich aandient is iets waar ik iets mee kan en mee moet.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mij niet af te leiden met gedachtes over hoe ik ergens anders nodig ben, maar te zijn in het moment en te leven in het moment van mijn fysieke werkelijkheid 1 met mijn adem als het leven.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mij niet meer nodig te voelen en daardoor belangrijker te voelen dan nodig is en dan werkelijkheid is om zo in evenwicht en gelijkheid met het leven om mij heen te kunnen bestaan en niet in polariteit en vergelijking maar 1 met het leven te zijn.

One thought on “Dag 112 van 2555; heimwee naar mijn katten

Geef een reactie

