Dag 137 van 2555; een andere laptop

Dag 137 van 2555; een andere laptop  Het moment is daar, de laptop van mijn partner wordt doorgeschoven naar mij en mijn partner gebruikt de lap top van zijn werk met externe harde schijf voor zijn prive dingen. Ik heb er best wel naar uitgekeken dat ik een laptop zou krijgen die minder traag is en meer kan. Er is alleen 1 stap die ik niet echt in overweging heb willen nemen en dat is het feit dat alles van de ene op de andere computer over gezet moet worden. Ik heb nooit systeempjes bedacht om snel en soepel mijn computer inhoud over te kunnen zetten op een andere. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat ik mijn laptop zou houden totdat hij overleed. Ik merk dat al die veranderingen en al dat gedoe/moeite die erin gestopt moet worden om over te kunnen stappen op de snellere laptop mij de nodige weerstanden oplevert omtrent deze verandering. Daar waar ik bewust probeer te veranderen in mijn proces, zie ik dat ik hier in een praktische toepassing binnen mijn fysieke leven, toch moeite heb met verandering. En dan met name het veranderen van een gesettelde comfy situatie naar iets nieuws wat klaarblijkelijk meer structuur van mij vraagt dan ik nu tentoonspreid op mijn huidige laptop.

Is zo het leven niet voor de meerderheid van ons? We leven een gesetteld leventje, we weten min of meer wat er kan/gaat gebeuren, we weten wat we hebben en waar we nog naar uitkijken. Allemaal erg safe en vertrouwd en niet iets dat je in de waagschaal gooit om te verliezen. Dus verandering/veranderingsprocessen worden door ons als mensen vaak niet zo goed opgepakt en levert allerlei reële en irreële angsten op. Natuurlijk heb je de avontuur zoekers die het roer omgooien en zich op hun beurt verschuilen achter een avontuurlijk leven. Toch de meerderheid van ons verschuilt zich achter een gesetteld leven en is niet vooruit te branden als het gaat om verander en zelfs niet als het gaat om verandering waarbij een ieder profijt heeft. Nee dan worden we argwanend en zien we allerlei mogelijke conspiracies, best grappig eigenlijk, dat wanneer we niet met egoïsme bejegend worden dan vertrouwen we het niet. Dat geeft maar aan hoe wij in het leven staan en hoe wij het leven zien als een soort van graaibestaan.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het een gedoe te vinden wanner ik van de ene laptop naar de andere verhuis en erachter kom dat ik mijn zaakjes minder op orde heb dan ik had gehoopt.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te hopen dat de overgang van de ene laptop naar de andere een te verwaarlozen proces zou zijn of zelfs een gat in de tijdslijn.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn fysieke verantwoordelijkheid niet onder ogen te willen komen en daardoor in mijn geest een gat te creëren op de tijdslijn, zodat ik er volgens mijn geestrealiteit geen aandacht aan hoef te besteden, want het bestaat gewoonweg niet.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn geestrealiteit als enige waarheid aan te nemen om zo het ‘gedoe’ niet aan te hoeven gaan en omzeilt kan worden.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te balen van alle nieuwe meer geüpdatete en recentere versies van mijn programma’s onder de knie te moeten krijgen en daar de nodige energie in te moeten steken.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om angst te hebben voor de nieuwere programma’s, waar ik niet geleidelijk aan gewend raakte door steeds weer een update en een nieuwe werkwijze aan te leren, waarvan ik denk dat ik ze nooit onder de knie krijg en ik een sterk gevoel in mij waarneem dat ik het oude weer terug wil.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om naar het oude te verlangen terwijl het nieuwe nog niet geïmplementeerd is.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om niet te willen meemaken wat erbij komt kijken om alles over te zetten, maar in plaats daarvan in 1 keer over wil zonder ‘gedoe’.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn zelfverantwoordelijkheid niet te willen nemen en een gevoel te ervaren van ‘ik ren hiervandaan’ en dat als verbijsterend echt te ervaren.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te denken dat ik al dat technische ‘gedoe’ niet kan/niet onder de knie krijg en zo maanden in een overgangssituatie te zitten als consequentie voor het beeld dat ik van mijzelf heb neergezet en waarin ik wil geloven uit gemakzucht.

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het mijzelf zo moeilijk te maken, terwijl ik gewoon kan doorademen en langzaam alles op  orde kan maken, totdat ik er klaar voor ben om over te gaan.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om deze angst voor verandering te zien als een drempel die ik opwerp om als hulpeloos slachtoffer geen verandering in mijn laptop situatie aan te brengen, en de angst daardoor zal labelen als niet ter zake doend en naar sprookjesland toe verhuizen, om weer mijn leven in eigen hand te kunnen nemen en dat te doen wat gedaan moet worden.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om de angst voor verandering niet mee te laten spelen in mijn besluitvorming en daaruit voortvloeiend handelen, om zo te voorkomen dat ik blijf hangen in een proces waarmee niemand geholpen is

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om gas terug te nemen en in de mogelijke tijd die er is mijn laptop over te zetten zonder daaraan gevoelens en emoties te koppelen, vooruitgang komt niet zonder het in beweging zetten van de massa, waarbij ik hier de massa ben.

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om de vooruitgang van een nieuwere en snellere laptop niet door zware gevoelens tot een last ‘gedoe’ te labelen om zo het slachtoffer te worden van mijn eigen vooruitgang, wat in zichzelf al een onmogelijke is, wanneer ik de vooruitgang aanstuur.

Geef een reactie

