Dag 140 van 2555; wie ben ik ten opzichte van geld – de wet van aantrekking

Dag 140 van 2555; wie ben ik ten opzichte van geld - de wet van aantrekking  Ik las een stuk in het boek van Florence Scovel Shinn ‘the game of life’, zij was de eerste pionier op het gebied van de wet van aantrekking, en las het volgende: “Dus kunnen we zien dat we angst moeten vervangen voor hoop, want angst is slechts het omgekeerde van hoop; het is kwaadaardige hoop in plaats van het goede. Het doel van het spel is om helder het goede in ons te zien en om alle kwaadaardige geestesplaatjes uit te wissen. Dit moet gebeuren door een indruk van een realisatie van het goede in het onderbewuste te printen.” En dan een stukje ver zegt zij: “Men moet zich voorbereiden voor de dingen waar men om heeft gevraagd, ook al is er geen enkel teken dat het zal plaatsvinden.” Dus het geloven in het goede dat zal gebeuren, wanneer men zich focussed op het geode in plaats van het slechte.

 

Dit liet mij duidelijk zien dat ik geen kaas heb gegeten van de wet van aantrekking. Mijn complete volwassen leven heb ik in angst geleefd dat ik niet genoeg geld zou hebben om mijn basisbehoeften te kunnen betalen. Het begon toen ik op kamers ging om te studeren aan de Kunstacademie en mijn studiefinancieringsaanvraag verkeerd werd afgehandeld en resulteerde in een jaar geen studiefinanciering waardoor ik moest leven op het geld dat mijn ouders mij wekelijks gaven. Ik had 50 gulden om mee rond te komen voor een week en dat was creatief boodschappen doen en schoolspullen aanschaffen. Ik wilde niet meer vragen, omdat ik bang was dat ik dat nooit meer allemaal kon terug betalen. Had ik de wet van aantrekking gevolgd dan had ik mijn angst voor een tekort aan geld kunnen vervangen voor de hoop dat genoeg geld mijn kant op zou komen elke maand weer. Ik had al op brede voet moeten leven om mij voor te bereiden op een leven zonder tekorten, om klaar te zijn voor dat wat ging volgen.

 

De vraag bij de wet van aantrekking is natuurlijk dat wanneer ik van niet genoeg geld hebben, switch naar voldoende geld dan moet dat geld ergens vandaan komen. Toentertijd werd er nog niet zo naarstig geld bijgeprint als tegenwoordig, wat betekent dat mijn gemanifesteerde geluk een ander zijn ongeluk is en omgekeerd.

 

De waarheid als ik het zo kan noemen in de wet van aantrekking is dat wij zelf dat manifesteren wat wij voorgekookt hebben over de tijd heen. Zo deed ik eens een spel, een soort van waarzegspel, waar ik kaartjes kon trekken om mijn toekomst te zien. Nu geloofde ik daar niet echt in, maar toen ik een kaart trok die mij overvloed en weelde beloofde, kon ik niet geloven dat zoveel geluk mijn kant ooit op kon komen, terwijl mijn tweede reactie  een was van verlangen naar genoeg/voldoende geld. Ik wilde het wel geloven, maar ik kon het niet. Dus door vast te houden aan de gedachte/opinie dat ik altijd geld tekort zal komen, manifesteer ik dat dus voortdurend in mijn leven. Gedachten manifesteren altijd het negatieve, hetzij negatieve of positieve gedachten, beiden draaien op hetzelfde uit. Dus dat heb ik al die jaren over het hoofd gezien, dat ik moet stoppen in het participeren in deze gedachte dat ik nooit voldoende geld zal hebben. Niet makkelijk, want het is op meerdere niveaus in mij geïmprint.

 

 

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de gedachten te hebben dat ik nooit genoeg geld zal hebben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te geloven in de gedachte dat ik nooit genoeg geld zal hebben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om deze gedachte om niet genoeg geld te hebben te hebben geautomatiseerd, zodat het altijd direct in mijn gedachten bij mij is en mij direct beïnvloed.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij te laten beïnvloeden door gedachten die zijn ontstaan in mijn kindertijd door te kijken naar hoe mijn moeder met geld omging.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn moeder te geloven dat er altijd heel zuinig gedaan moest worden met geld, omdat er anders tekorten ontstaan.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijn moeders gedrag in mijn volwassen leven te kopiëren toen ik op mij zelf ging wonen en studeren en geen eigen geld had maar geleend geld van mijn ouders.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om de gedachte dat er niet genoeg geld is in de praktijk te brengen toen ik ging studeren en het als normaal te ervaren dat ik het financieel zeer krap had.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat ik mijn gedachten aan het leven was en al die tijd de oorzaak buiten mijzelf zocht, terwijl ik het zelf manifesteerde.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het geloof in deze gedachte van niet genoeg geld hebben, één en gelijk aan mijzelf heb gemaakt, waardoor ik het als iets van mijzelf ervaar en daardoor er geen vragen over stel.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat deze geïnternaliseerde gedachte niet van mijzelf is, maar zich voordoet als van mijzelf, door geestparticipatie en het niet nemen van zelfverantwoordelijkheid voor mijn gedachten.

 

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om te zien/realiseren/begrijpen dat gedachten niet ontspringen aan mijzelf maar worden veroorzaakt door genetische en sociale imprinting en dus als van mijzelf worden beschouwd door mij, terwijl dat niet het geval is.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om  niet meer te participeren in de gedachte dat ik niet voldoende geld zal hebben, nog in de gedachte dat ik een overvloed zal hebben.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om  mijzelf financieel niet langer meer te limiteren dan nodig is, om zo lucht en ruimte te creëren op verschillende vlakken in mijn leven die aan mijn financiële situatie gelinieerd zijn.

Geef een reactie

