Dag 183 van 2555; worstelen met het systeem

equal money capitalismMijn financiële situatie zet mij dagelijks aan tot het wikken en wegen hoe het ook anders kan. We hebben een leuk inkomen, een te hoge huur en we betalen af aan een verleden van armoede. En alsof dat nog niet genoeg is hebben wij 2 ernstige meldingen bij het BKR van de ABN-AMRO en de ING, wat maakt dat wij financieel niets kunnen als het gaat om geld lenen. Waarbij we de dubieuze melding van de ABN-AMRO hebben betaald om zo geen proces aan ons broek te krijgen aangezien wij geen papieren bewijs hebben. De ING is een ander verhaal, zij hebben geen geld geclaimed en wanneer wij contact opnemen met het call-center weten ook zij niet wat wij hebben misdaan om deze notitie bij het BKR te krijgen. Allemaal verre van gewenst en allemaal onmogelijk om beweging in te krijgen tenzij wij willen procederen tegen banken om ons gelijk te halen. Want iedereen weet dat je wel gelijk kan krijgen van een rechter maar dat houdt nog niet in dat de tegen partij medewerkzaam is.

 

Op een bepaald moment ontstond er een gevoel in mij dat zei, fuck it, ik wil niet eens een lening met de voorspellingen op de financiële markt voor 2013 en 2014 die zullen voortkabbelen tot 2019-2020. Dus bedacht ik mij dat wij wel wat anders konden huren , maar dat een maandbedrag hooguit €150 zou zakken en niet minder en dat we dan al behoorlijk in ruimt er op achteruit zouden gaan. Dus bedacht ik dat we net zo goed konden kijken of wij met het stukje eigen kapitaal door voorerven waar wij gebruik van kunnen maken een huis kunnen kopen om zo huur en hypotheek vrij te zijn. Dit klonk als muziek in mijn eigen oren. Dus ging ik het internet op om te zoeken en kijken of voor dat soort bedragen ook huizen te koop zijn. Het merendeel zijn klus huizen, maar dat is niet echt een probleem.

 

Gaat het ons lukken, ik heb geen idee, ik vind het wel prettig dat ik beweging in mijn situatie probeer te krijgen en niet als een slachtoffer afwacht tot ik geen cent meer over heb. Het meest dominante gevoel dat aan dit geheel ten grondslag ligt is wel het gevoel van het is niet eerlijk en ik zie dat het voornamelijk een proces is van mijzelf los proberen te worstelen uit een slachtoffer rol die aanvoelt als verstikkend en negatief.

 

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf te zien als slachtoffer van deze hele situatie te zien en dat als heel onplezierig ervaar om mijzelf in te bevinden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om na het terugnemen naar mijzelf van een x aantal zaken nog steeds het gevoel te hebben het slachtoffer te zijn van willekeur en onwetendheid van werknemers.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om veel energie te steken in het vinden van oplossingen voor mijn situatie, waarbij een gedeelte alleen zich afspeelt in de geest en daardoor weer emoties en gevoelens opwekt waardoor het gaat aanvoelen als een eindeloos parcours.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te worstelen met onzichtbare entiteiten die de maatschappij vertegenwoordigen en mij niet te realiseren dat dit mijn proces is om weer terug te keren in de maatschappij, die alleen maar medewerkzaam is wanneer ik medewerkzaam ben.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om moe te zijn van het vele strijden dat ik tegen het systeem heb gedaan de afgelopen jaren en nu niet echt zin heb in het opruimen van de brokstukken omdat ik moe en uitgestreden ben en mij niet te realiseren dat de enige weg de weg van de minste weerstand is en ik dat moet doorlopen wat ik gecreëerd heb.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om een mogelijke oplossing als een lichtpuntje aan het einde van een donkere tunnel te zien en mij niet te realiseren dat ik nog steeds de consequenties moet doorlopen die ik gemanifesteerd heb.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om vechten en worstelen als een positieve actie te zien en mij niet te realiseren dat dit acties van verzet zijn met de daarbij behorende consequenties.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf als slachtoffer als negatief te ervaren wat resulteert in worstelen, terwijl ik mij niet realiseer dat ik ben wie ik ben en dat ik alleen maar slachtoffer kan zijn wanneer ik mijzelf definieer als slachtoffer, dus de hele situatie persoonlijk neem, ook de punten die ik niet persoonlijk kan nemen waardoor het erg zwaar aanvoelt allemaal en ik het als negatief label.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mij niet te realiseren dat mensen in het algemeen niet handelen in het belang van iedereen en dus worden er handelingen verricht door mensen die zich niet realiseren wat de uitwerking daarvan in een andermans leven zou kunnen zijn, want betekent dat niet alle acties die een negatieve uitpak op mijn leven hebben ook vanuit opzettelijk en persoonlijk vedette is gedaan, maar eenvoudigweg uit onwetendheid en egoïsme.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om boos te zijn op de mensen die mij in een zwaar financieel pakket hebben gebracht de afgelopen jaren en mij niet te realiseren dat ik boos op mijzelf ben voor het creëren van een voedingsbodem waar dit financiële misbruik van mijzelf en mijn partner mogelijk was.

 

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om te stoppen met mij te verzetten tegen het systeem en eerder het systeem te snappen als mijzelf en zo de juiste handleiding te gebruiken.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om te stoppen om mijzelf te definiëren als een slachtoffer om zo de negatieve emoties en gevoelens weg te nemen waardoor ik helder mijn situatie kan zien en dezelfde fouten kan voorkomen.

 

Ik ga met mijzelf de verbintenis aan om mijn boosheid om te zetten in praktisch handelen dat mij verder helpt in plaats van vast te zitten op de plek waar ik zit in mijn proces op dit punt en zo niet verder naar beneden te kunnen afglijden.

Geef een reactie

