Dag 260 van 2555: Paranoia: verzuurde relatie met het systeem – zelfvergeving op het woord gebonden

basisinkomengarantieIn deze blog zal ik doormiddel van zelfvergeving op de verschillende facetten van het woord gebonden de energetische lading en de polariteit weg nemen van het woord en toewerken naar een herdefiniëring van het woord gebonden.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf te definiëren bij de betekenis die ik heb gegeven aan het woord gebonden, waardoor ik mij gebonden en gelimiteerd voel in relatie tot het systeem.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf gebonden te voelen door het systeem en tegelijkertijd alleen de positieve betekenis zie van het werkwoord binden dat mij doet geloven dat er niets aan de hand is en alles in een evenwichtige staat verkeerd, terwijl de balans in mijn fysieke werkelijkheid – als het uitspelen van de polariteit – doorslaat naar de negatieve pool.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf energetisch te laden met een positief gevoel dat het werkwoord binden mij geeft als in samenhang/saamhorigheid.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf energetisch te laden met een negatief gevoel dat het voltooid deelwoord gebonden mij geeft – als in blok aan mijn been/gedwongen worden/geduwd worden in een frame van niet faire regelgeving.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te participeren in de polariteit van de twee betekenissen van het werkwoord binden – te weten een positieve en een negatieve – waarbij ik uit alle macht het positieve wil zien/manifesteren om zo het negatief gemanifesteerde niet te hoeven voelen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf te ervaren/definiëren als iemand die vast zit aan de regels van het systeem en daardoor niet het meest optimale uit het leven kan krijgen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf beperkt te voelen door de kortzichtigheid van de regels van het systeem, in plaats van mij te realiseren dat ik kan stoppen met het toestaan van deze beperking – en niet te blijven hangen in deze beperking – door te kijken naar wat wel mogelijk is binnen de beperkingen van het systeem.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om door het gebruik van 1 woord een hele wereld daarachter te creëren die mijn dagelijkse handelen beïnvloed en bepaald, alsof het reëel is en recht van spreken heeft.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het systeem als de ouder te zien waartegen ik mijzelf moet afzetten en mij niet te realiseren dat ik deel van het systeem ben en mij dus afzet tegen mijzelf – met andere woorden ik dwarsboom mijzelf ten nadele van mijzelf en eventuele anderen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het systeem te willen wraken voor het breken van mijn wil en dus te laten zien dat ik een heeeele sterke wil heb eb een heeeele lange adem, waarin de houding aanneem van de aanvaller om zo niet het onderspit te hoeven delven dat in feite denkbeeldig is.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het woord ‘gebonden’ en het woord ‘systeem’ onlosmakelijk’ aan elkaar te ervaren als een negatieve gevoelservaring.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om te denken dat ik alles wat het systeem dicteert zonder vragen te moeten opvolgen om erger te voorkomen.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het gevoel te hebben dat ik vast zit aan het systeem – veroordeeld ben tot het systeem – en dus op eieren moet lopen om het systeem niet te verontrusten/alarmeren, waardoor ik mij als inferieur opstel ten opzichte van het systeem en het hele polariteiten circus weer over mijzelf uitroep.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf in die bochten te wringen, zodat ik in gevoelsmatig in conflict kom met het systeem en zo den te moeten participeren in een polariteit van inferieur-superieur.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om mijzelf goed te voelen wanneer ik het systeem te slim af ben geweest en zo mij energetisch oplaad in een soort van strijdlust die aangeeft dat ik in strijd ben met het systeem – wat op zich een interessante woordspeling is en duidelijk maakt dat ik een polariserend conflict manifesteer vanuit een startpunt dat ik juist de lieve vrede wil bewaren.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om het woord ‘gebonden’ niet zonder lading te ervaren door het geloof in de energetische lading samengesteld door de geest.

 

Ik vergeef mijzelf dat ik heb geaccepteerd en toegestaan om door mij gebonden te voelen aan het systeem, ik dus geen band heb opgebouwd met het systeem – één van eenheid en gelijkheid – wat impliceert dat ik geen band heb opgebouwd met het systeem als een deel van mijzelf door angst voor het breken van mijn wil in mijn kindertijd.

 

In mijn volgende blog zal ik verbintenissen met mijzelf uitschrijven op het woord ‘gebonden’ en de uiteindelijke herdefiniëring doen.

Geef een reactie

